Pas aangekomen in Brussel moeten de koffers alweer gepakt worden, want op 9 juli verlaten ze de Brusselse luchthaven op een vliegtuig naar Argentinië en ruilen de Belgische zomer voor de Argentijnse winterkou. De overtocht gebeurt op vraag van het platenlabel dat aldaar de Cousinsplaten op de markt brengt. Het programma omvat persvoorstellingen, publicitaire voorstellingen en promotieoptredens.
Het is berekoud als ze aankomen op de luchthaven van Buenos Aires na twee en twintig uur vliegen. Ondanks de koude zijn op het luchthaventerras honderden mensen samengetroept. Verbaasd vragen de muzikanten zich af, of ook hier de Paus in aantocht is. Maar talloze spandoeken, vlaggen en plakkaten dragen het opschrift “Bienvenidos Los Primos” en het uitzinnige publiek scandeert unaniem “Los Primos !, Los Primos !, Los Primos !” Nu wordt het hen duidelijk dat de feestelijke ontvangst wel degelijk voor henzelf is bedoeld. Hun platen, in Argentinië uitgegeven door het label Disc Jockey, kregen immers de Spaanse vertaling van The Cousins, “Los Primos” opgekleefd. Dat hun populariteit er zulke afmetingen aannam, wisten ze echter niet. Het hele gebeuren van hun aankomst wordt rechtstreeks op de televisie “Canal Cinquo” uitgezonden. Waarschijnlijk hebben later alleen The Beatles nog meer jongerenhysterie verwekt op luchthavens.
Langs het hele traject naar het stadscentrum worden ze op applaus onthaald. Een hele karavaan begeleidt hen: claxonerende auto’s, propvolle autobussen, brandweerwagens en zelfs vijf sportvliegtuigjes die om beurten over de stoet vliegen. Met grote hoeveelheden confetti en serpentines lijkt het wel een Amerikaanse ticker-tape-parade. Aangekomen in de Tv- studio worden The Cousins onthaald door een enthousiast publiek dat luidkeels het refrein van “Do Re Mi” zingt. De groepsleden zijn zeer onder de indruk van deze spontane ontvangst, die eveneens rechtstreeks wordt uitgezonden. Na een dagje rust wacht hen een overvol programma van persvoorstellingen, recepties, gala’s, cocktails, radio- en Tv- opnames.
De multinational Nestlé, die een nieuwe chocoladereep op de Argentijnse markt lanceert onder da merknaam “Crico” (in ons land bekend als Crispy), contacteert de groep voor de opname van een publicitaire versie van “Do Re Mi”. Het eenzijdig (soepel) plaatje wordt als bonus aangeboden bij aankoop van het nieuwe snoep. Alleen zanger-gitarist Guy Dovan staat in voor het inzingen van de (Spaanse) commerciële tekst.
Op 21 juli, de Belgische nationale feestdag, zijn ze van de partij op een receptie op de Belgische ambassade. De groep opent z’n optreden met de Belgisch Volkslied, de “Brabançonne”, onmiddellijk gevolgd door… Kili Watch. Het orkest sleept een contract in de wacht voor een tournee van een maand in 1966. Bij hun vertrek worden ze op de luchthaven alweer opgewacht door meer dan driehonderd uitzinnige, vooral vrouwelijke, fans. De politie moet optreden om de hysterie binnen de perken te houden. Naast wat aangerichte schade in de luchthavenhal van Ezeiza constateren The Cousins ook letterlijk enkele kleerscheuren en afgerukte knopen van hun kostuum. Terug in Brussel op 13 augustus, nemen ze enkele dagen rust om van het voorbije avontuur te bekomen, alvorens naar Italië te vertrekken voor alweer een tournee van een maand.
Na vier maanden onafgebroken rondhossen hebben Guy Dovan, André Shore, Jean Huysmans et Pol “ Pépé” Pécriaux we wat bezinning en vakantie verdiend. Pol, geboren en getogen in Kongo, krijgt heimwee naar zijn geboorteland en besluit (met spijt in het hart) om de groep te verlaten en naar Kongo terug te keren om er bij zijn vader te werken die er een vastgoedbedrijf heeft. Samen met zijn compagnons trekt hij nog één keer richting studio om er een nieuwe single op te nemen. In oktober verschijnt “At The Club” (Gerry Goffin & Carole King) en “Just Because” (Guy Dovan & Van Aleda). Rond het jaareinde worden de nummers ook gekoppeld aan “Action” en “Don’t You Want To Love Me Baby” en als EP op de Belgische markt gebracht. Deze keer siert een humoristische cartoon (karikatuur) het platenhoesje, met de vier Cousins in volle actie. Niettegenstaande een nieuwe gedreven beat kent het plaatje niet het verhoopte succes.
Ondertussen hebben de drie gitaristen ook hun instrumentarium aangepast. De artisanale gitaren zijn omgeruild voor mooie en modieuze Vox instrumenten.
Nu moet er ook nog een nieuwe drummer gevonden worden. De keuze valt op Garcia Morales, zoon van de Belgische orkestleider Jeanot Morales en gekend in het Brusselse muziekwereldje van de groepjes Les Croque-Morts en Babs & Babettes. Hij is een geschoold muzikant en uitstekend slagwerker. Hij doet zijn eerste optreden met The Cousins voor de RTB- Televisie in het programma “Alphabétiquement Vôtre” met het nummer “Action”. De opname gaat op antenne op 1 januari 1966.